lördag 19 maj 2012

While the city sleeps

Tyck att vi är lite dumma i huvudet, men jag och Gilda har nyss veckostädat vår lägenhet. Det doftar nu rengöringsmedel överallt, heltäckningsmattorna är så dammfria som de bara kan bli och allt är undanplockat och i ordning. Mitt-i-natten-städning när den är som effektivast, även om det tog ungefär tre timmar att komma till skott, och jag bara älskar känslan av att nyduschad och fräsch få lägga sig mellan rena lakan.

Pricken över i:et denna kväll (natt) är att veta att jag nu kan sova så länge jag behagar. Faktiskt i hela tre dagar om jag skulle vilja det, eftersom jag inte jobbar förrän på tisdag. En skön helg då jag ska undvika alla måsten och bara slappa, umgås och göra det som jag känner för.

1 kommentar:

  1. Tok-fior! ;D Vi hade också en tvätt/städ-dag här igår. Riktigt härligt att gå och lägga sig då allt känns städat och fint omkring sig :) Sov gott min fina!

    SvaraRadera