onsdag 2 maj 2012

Welcome to my life

Att dela med sig av sina missöden får andra människor att känna sig lite bättre. Eftersom jag något oftare än andra, åtminstone som det verkar, är både klumpig och klantig ser jag det som min plikt att återberätta detta för er.

Trampade sönder mitt favoritpar av solglasögon, som hade ramlat ner på golvet och tyvärr råkade hamna under min fot. Slängde in svart smutstvätt i maskinen och insåg först efteråt att min skönaste ulltröja råkade ligga i den högen och därför krympte en sisådär fem storlekar. Tände eld på min fluffiga kofta när jag myste till det med te och värmeljus.

Antingen kan man bli sur och irritera sig över detta långt efteråt. Eller så försöker man tänka att det inte är hela världen och skratta lite åt sin egen klumpighet. Jag väljer oftast att göra det sistnämnda, för jag tror inte att mitt liv skulle vara speciellt roligt annars...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar