torsdag 24 maj 2012

Sunny Wednesday

Gårdagen kan ha varit årets sämsta dag - alla kategorier. Annat var det i morse när jag sömnigt öppnade ögonen och bländades av solens strålar, redan då visste jag att det skulle bli en bra dag. Började dagen med att möta upp min kontaktperson från TFG (min mottagande organisation) över en kaffe. En timmes bra samtal - jag berättade lyriskt om mitt jobb och hon verkade nöjd över att få höra om mina positiva upplevelser här, vilket också bekräftade vad hon hade hört från min mentor som uppenbarligen sagt mycket gott om mig!

Utan jacka promenerade jag i solskenet till jobbet, intervjuade en kille som vi sedan kunde välkomna in i huset och därefter var min jobbdag slut. Av någon outgrundlig anledning var jag schemalagd att bara jobba från kl 09-13, men med tanke på sommarvädret klagade jag inte direkt. Tyckte ändå att det kunde vara trevligt att gå på eftermiddagsrast tillsammans med Kev och Davy, så sagt och gjort. Vi åkte till Portobello beach, promenerade längs vattnet och retades i vanlig ordning med varandra.

När jag sedan kom hem stod ett paket lutat mot dörren och väntade på mig. Blev något förvånad när det ramlade ut massor av godis när jag öppnade det. Det innehöll även ett brev som gjorde mig glad, älskar att få post! Iklädd shorts bländade jag sedan hela stan med mina bleka ben som för första gången i år fick se dagsljus. Promenerade upp på Calton Hill, ner längs Princess Street och strosade runt i lite affärer. Njöt av vädret, tittade på människor och provade mycket fina kläder men köpte bara ett hysteriskt roligt födelsedagskort till en fin vän. Kvällen har spenderats på skype med en av mina älskade bästa vänner, som om bara tre veckor kommer till Edinburgh. En kort promenad i ljummen kvällsluft har fått avsluta denna härliga onsdag. Life is good!

1 kommentar:

  1. Jag har inbillat mig att folk blivit bländade av min skönhet på sista tiden men sanningen är nog den att det är min likbleka kropp som är orsaken! Och är det bara tre veckor kvar?! Måste ju börja packa! fast just det, ingen packning var det ja :P pyss

    SvaraRadera