söndag 13 maj 2012

100 reasons why I love my workplace - 7

Det är eftermiddag och vi sitter i min kollegas bil som alltid är lite stökig, men luktar gott. Radion spelar musik på lagom hög volym och han sjunger med i varenda låt. Jag sitter tyst och tittar ut genom fönstret på alla hus och människor som vi passerar. Utbrister då och då ”Åh, så fint!” och ibland frågar vi varandra något. Men oftast säger vi inte så mycket, för det behövs inte. 

Han stannar bilen vid vattnet och vi promenerar sakta längs strandkanten. Pratar om allt möjligt, skämtar med varandra och skrattar. En stund senare är det dags att åka tillbaka och på hemvägen samtalar vi om allvarliga saker. Jag får tillfälle att högt formulera tankar som jag har burit på och han lyssnar på vad jag har att säga. Kommer tillbaka till jobbet, fylld av energi efter en rast innehållandes frisk luft, miljöombyte och samtal med en fin kollega. 

1 kommentar: