onsdag 16 maj 2012

Thumbs up for Tuesday

Mötte upp Julian och frågade vad klockan var...
..."it's time for art!" svarade han då!


Vi promenerade därför genom stan...
...till the Scottish National Gallery of Modern Art, för att bland annat titta på en utställning av...
...Edvard Munch!
Utställningen var rätt intressant och någon som hade varit där före oss var uppenbarligen mycket nöjd!
Sedan drack vi afternoon tea...
...och jag besökte finaste toaletten någonsin! Blev "påkommen" av en tjej när jag stod med kameran i högsta hugg, skrattade lite generat, hon bara log och sade "Don't worry, everyone does it!".
Solen sken och vi tog skuggbilder, haha
När vi sedan skulle promenera tillbaka in till stan gick vi en omväg och tittade på fina hus...
...och upptäckte mysiga områden som vi inte hade besökt tidigare!
Några timmar senare satt jag utanför Julian och Chris port och väntade. Plötsligt kom det vatten flygande från ovan och när jag tittade upp såg jag två flinande killar. Fina kompisar man har va!
Vi gick på en "Try something new"-pubrunda och besökte tio pubar som vi aldrig förut varit på. På den mysigaste puben av dom alla gjorde bartendern en väldigt fin vattendrink till mig!
"What's the name of the next pub?". Utrustade med sina smartphones orienterade killarna oss runt till alla pubar!
Sannerligen en fin och rolig tisdag!

1 kommentar:

  1. Vilken fantastisk dag det verkar ha varit! :) Förutom vattnet... eller det var ju faktiskt lite småkul det också ;)

    SvaraRadera