fredag 18 maj 2012

Sånt som har gjort mig glad på sistone

  • Spontana kramar från folk i min närhet
  • Att mina kollegor har föreslagit att jag ska få börja göra "support work" på jobbet. Det innebär mycket ansvar och jag vet att de inte skulle ha sagt nåt ifall de inte tyckt att jag varit redo eller kompetent nog.   
  • När jag häromdagen kom hem efter en lång jobbdag, slut i både kropp och huvud, satte mig framför datorn och såg att en vän hade skickat en länk till en youtube-video. Tre minuter senare log jag stort, tackade honom för att videon hade gjort mig glad och han svarade att han ska skicka en ny länk varje dag.
  • Att en kompis kompis, som jag bara har träffat ett fåtal gånger, skickade följande meddelande till mig” You are a very pretty girl! I just wanted to tell you that because everytime I see you I think that!".
  • När jag samtalade med en av våra deputy managers, som jag förövrigt tycker så himla bra om, och vi pratade om att jag nu bara har nio (9!) veckor kvar på jobbet. Han var tyst en stund, vilket verkligen inte hör till vanligheterna när det gäller den mannen, och sade sedan med eftertryck "You definitely have to come back as a project worker!".
  • Att sjunga lovsånger tillsammans med ovanstående manager inne på hans kontor. Bara sådär, en trött och regnig fredagseftermiddag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar