lördag 12 maj 2012

Rainy Friday

F som i fredag och flytt. Åkte hem till Lise som hade fullt upp med att organisera sin packning - packa ner, packa upp och packa om.
Tillslut var alla (nåja, nästan iallafall) hennes ägodelar nedpackade och med viss kraftansträngning lyckades vi förflytta oss själva + all packning till busshållplatsen. Sa jag förresten att regnet öste ner?
Vi var, till skillnad från ungefär alla andra dagar, inte speciellt glada
Min väska expanderade något då jag fick överta en hel del smått och gott, som inte rymdes i Lises packning. Bland annat paprikapulver och en väskvåg, alltid bra att ha till hands!
Finaste Liiiiiiselis
Hängde på flygplatsen ett tag, där det var fullt av liv och rörelse. Vi såg Peter Andre (förmodligen bästa kändisspottingen hittills!), Lise lyckades checka in all sin packning och sedan var det dags att kramas hejdå.
Det var såklart ledsamt, speciellt med tanke på att jag under den här veckan har behövt säga hejdå till mer än en fin vän. Mitt hjärta orkar inte riktigt med allt detta, men det kändes lite bättre när jag gick ut från flygplatsen och än en gång möttes av den här skylten. "Welcome to Edinburgh - this is home", ja sannerligen! Min sista tid här kommer att bli annorlunda, jämfört med tidigare månader. Men det kommer att bli bra, det är jag alldeles säker på!

1 kommentar:

  1. Usch så tråkigt att dina fina tjejer har åkt :( Vet exakt hur det känns.. Och nu vet du hur det kändes för mig när du och Frida lämnade mig ;P Hoppas grabbarna tar väl hand om dig sista tiden! Önskar jag hade tid OCH PENGAR att komma och hälsa på dig igen, men det får bli på nästa ställe du bor på ;) Vem vet vart det blir?! :)

    SvaraRadera