lördag 26 maj 2012

TGIF

Vilken färgglad och härlig fredag det har varit! Hade en lugn förmiddag men lyckades ändå vara lite effektiv och kunde därför senare kryssa av saker från min "att-göra-lista". Promenerade ut i solen, satte mig på en bänk och skrev ner en massa ord som har cirkulerat i mitt huvud alltför länge. Ibland stannade jag upp och snurrade pennan några varv medan jag funderade på hur jag skulle formulera nästa mening. Bakom mina solglasögon kunde jag ogenerat titta på alla människor som passerade och när det dök upp en tjej som jag kände gick vi och fikade tillsammans. Drack en galet god mangojuice som satt bra i värmen och vi pratade om problem och vår första kärlek. Rätt trevligt må jag säga!

Handlade inför kvällens middagsbjudning och hade en trevlig bussresa hem, älskar verkligen att åka kollektivtrafik (mer om det i ett eget inlägg)! På ungefär två timmar lyckades jag sedan styra upp en middag, kladdkaka och städad lägenhet utan att stressa det minsta. Det resulterade dock i att jag själv var mindre uppstyrd, men vad gjorde det egentligen?! Nä, just det - ingenting! Tre fina och hungriga tyska killar dök upp och vi hade en väldigt trevlig kväll tillsammans. Maten fick bra betyg, kladdkakan slank ner den med och det enda som lämnades kvar var tomma tallrikar. Vi pratade, skrattade och tittade på flertalet roliga Youtube-klipp. Strax före midnatt sa vi sedan hejdå och därefter diskade jag och städade undan i lugnan ro, innan det var tillslut blev dags att gå och lägga sig.

En förträffligt bra fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar