söndag 25 mars 2012

Thursday, Friday and Saturday

I torsdags tog jag tåget från ett soligt Edinburgh till ett om möjligt ännu soligare...
...Glasgow! Var ute i god tid och hade därför en timme på mig att promenera runt och fota innan det var dags att...
...installera mig på det hostel där vi bodde och konferensen hölls.
I två dagar satt jag nere i en källare tillsammans med fyra tyskar, en spanjorska och en belgare. Pratade, diskuterade, och skrattade. På fredagseftermiddagen tog vi oss upp ur vår bunker och begav oss ut i det gråa vädret för att upptäcka stan... 

...och det var väl ingen tvekan om att det var Glasgow vi befann oss i!
Promenerade till Glasgow Cathedral och tog oss en titt både inuti....
...och utanför!
Sedan promenerade vi upp till Necropolis, en minst sagt fascinerade kyrkogård, som ligger beläget på en liten kulle invid katedralen.
Gick länge omkring och tittade på alla enorma gravmonument.
Sedan blev det plötsligt lördag och konferensen var slut. Jag och Kevin, en tysk volontär, bestämde oss för att utforska Glasgow lite innan det var dags att åka hem till kära Edinburgh.
Ett snabbt besök på konstgalleriet hann vi med

The City Chambers, som vi ville besöka, hade tyvärr inte öppet...
...men lika glada för det var vi, för vi var ju i Glasgow!
Posar'n!
Posarn'a!
Sedan promenerade vi runt en bra stund...
...innan vi begav oss till tågstationen och tog första bästa tåget hem.
Jag tvingade Kevin att posera...
...men vägrade att själv vara med på bild!
När vi anlände till Edinburgh låg det dimma över hela staden
Jag mötte upp bästa Lise och vi fikade på ett café med superotrevlig personal. Trots det var det väldigt trevligt, för sällskapet var det ju inget fel på!
När vi hade fikat klart var det hur dimmigt som helst...
....och jag åkte hem och hade en lugn lördagskväll!

1 kommentar:

  1. Härliga bilder och bildtexter :) Såg väldigt vackert ut i Glasgow! Blir alltid sugen på att besöka fler städer och inte bara Edinburgh när jag ser dina bilder! :)

    SvaraRadera