fredag 16 mars 2012

Highlights of the week (so far)

  • När vår manager, mitt i ett samtal med mig, helt spontant utbrast "Your English is awesome!"
  • Att mitt team mer och mer börjar likna en liten familj, på både gott och ont. Jag går numera under benämningen "lillasyster", vilket känns fint eftersom jag hela mitt liv varit (är) storasyster. 
  • Brottningsmatchen med D som slutade med att jag låg raklång på rygg inne på kontoret och att D fullkomligt vek sig av skratt.
  • Eftermiddagsrastspromenad (bra ord!) tillsammans med K och D.
    Den sistnämnda snubblade och föll i slow motion (jag och K trodde att han hade somnat ståendes, något som verkligen inte skulle ha förvånat oss) och delade sedan med sig av århundradets roligaste historia om en misslyckad blind date.
  • Att jag häromdagen, med lite men ack så uppskattad hjälp, lagade en lyckad lunch för 30 personer. Alla åt, ingen dog - slutet gott, allting gott. 
  • Att efter en lång och bra arbetsdag åka in till stan för att fira en fin killes födelsedag. Många vänner på plats och ett glatt födelsedagsbarn, med andra ord väldigt lyckat!
  • Ett långt och intressant samtal om hemlösa med en okänd kompis kompis på ovanstående tillställning.
  • Att få prata med någon som var genuint intresserad av att få höra mina tankar kring mitt jobb.
  • När jag och A satt på varsitt skrivbord inne på kontoret och spelade gitarr och sjöng tillsammans.
  • Att jag spelade piano på personalmötet i måndags och klarade "inträdesprovet" till husets lovsångsband.
  • När jag under teamtime berättade om min jobbdag och J sade "You are so positive! Your day has always been good!"
  • Att springa på en man som tidigare bodde på hostelet, men nu har egen lägenhet, och höra att det går bra för honom.
  • Samtal på skype med saknade vänner.
  • När jag hade baggy jeans på jobbet och mina manliga kollegor (dvs ungefär alla mina kollegor) skämtade och kommenterade byxorna från sekunden jag klev in på kontoret ända tills det var dags att gå hem för dagen, en sisådär tolv timmar senare.
  • Dagens (torsdag) utflykt till St Andrews tillsammans med Tanja och Lise. No words needed, ska ladda upp massor av bilder senare!

1 kommentar:

  1. Tack Liv! Din blogg är den bästa man kan läsa när man mår lite sisådär! Kram <3

    SvaraRadera