tisdag 27 mars 2012

Sol i sinne

Vilket fantastiskt väder den här dagen har bjudit på! +20 grader (minst!) och strålande sol. Folk har promenerat runt i shorts och linne, uteserveringarna har varit fullpackade och i parkerna har barnvagnar trängts tillsammans med hundägare och killar i bar överkropp. Värmen har hållit i sig hela dagen och till och med sent på kvällen var luften fortfarande ljummen.

I förmiddags begav jag mig ut i vårsolen och med min i-pod som enda sällskap gick jag en lång runda på nästan två timmar. Hade lämnat både mobil och kamera hemma och det var otroligt avkopplande att bara fokusera på en sak. Promenerade upp på kullarna i Holyrood Park (bakom Arthur's Seat), där det kryllade av folk som njöt av utsikten, värmen och den klarblå himlen. Jag satte mig på en avskild plats, solade ansiktet och fick ordning på vissa tankar som snurrat.

Insåg att jag aldrig känner mig så tillfreds med livet som när jag är ute i naturen. Jag älskar känslan av frihet och översköljs alltid av en enorm tacksamhet för allt det fina i mitt liv. För trots att min fysiska status i detta nu inte är den bästa, då jag är ett allergiskt vrak med utslag över hela kroppen, så mår jag i övrigt väldigt bra. Varje dag hittar jag något att glädjas över och något att skratta åt så mycket att tårarna rinner. Varje dag lär jag mig nya saker och utvecklas därför ständigt. Varje dag får jag spendera tid tillsammans med intressanta, inspirerande och fina människor. Varje dag har jag kontakt med antingen min familj eller mina fantastiska vänner runt om i världen. Varje dag har jag möjlighet att ge och tillfällen att få.

Förutom dessa insikter har dagen bjudit på misslyckade försök (i plural ja) att boka in en läkartid (nytt försök ska göras imorgon!), promenerade hit och dit - iförd alldeles för mycket kläder för dagens väder, städning i lägenheten tillsammans med min italienska flatmate, skypning med mina stjärnor och en lång kvällspromenad som tog mig upp på Calton Hill (stan är fin även när det är mörkt ute) och in till centrum.

Fint ska det va' och fint är precis vad det är!

1 kommentar:

  1. Åh vad glad man blir av att läsa din blogg!!! :) Ska sno lite positiv energi från dig när vi träffas ;) Just nu lånar jag lite positiv energi från din blogg ;)

    SvaraRadera