söndag 4 mars 2012

Gårdagens lyckopiller

  •  Lördagens day sheet på jobbet.
  • Vädret! Vårluft, SOL och lagom kallt.
  • När jag insåg hur tacksam min kollega var över att jag hade lånat ut min "fina" handstil och hjälpt honom att fylla i ett referens-formulär.
  • Rast tillsammans med ovanstående kollega och det blev många skratt när vi skulle köpa födelsedagsblommor, fliselin och andra förnödenheter man kan tänkas behöva. 
  • Att jag, efter sex månader i Edinburgh, äntligen fick möjlighet att gå och se Hibs spela. Helt gratis och på arbetstid dessutom!
  • Tjänster och gentjänster. "Gå och ät middag nu, du slipper göra kitchen duty idag eftersom du hjälpte mig i morse!".
  • Team-time med bästa kollegorna, alltid en av dagens höjdpunkter på jobbet! 
  • Att få se min kollega, en rätt stadig karl, skratta åt ett av sina egna skämt så mycket att han grät. Hans förkylning gjorde faktiskt det hela ännu roligare, eftersom skrattandet satte igång en okontrollerad hostattack som blandades med tårar och frustande skratt. En syn jag sent kommer att glömma!
  • Att komma sent till en hemmafest, kliva in i vardagsrummet och få kramas laget runt eftersom nästan hela ens kompisgäng är på plats.
  • Att ge blommor till en födelsedagstjej som utbrast "Åh, det här är första gången någon ger blommor till mig! Och rosa är ju min favoritfärg, åååååh!".
  • Mina fina, knäppa, underbara och härliga vänner här i Edinburgh. De måste upplevas ;)
  • Festen som blev en skrattfest utan dess like. Vi bokstavligt talat tjöt, grät och skakade av skratt! 
  • Att promenera hem efter midnatt utan att frysa det minsta.

1 kommentar:

  1. Lycka!! Vilka undebrara människor du har träffat!! :)

    SvaraRadera