lördag 10 september 2011

Förälskad

Torsdag eftermiddag och regnet fullkomligt vräker ner över staden. Folk på väg hem från jobbet söker skydd invid husväggar och i busskurer, står tätt packade som sillar där det finns minsta möjlighet att slippa undan det blöta. Själv går jag mitt på den nästan folktomma gatan och låter regnet omsluta mig.

Det gör ingenting att mitt hår blir blött eller att mascaran rinner längs mina kinder. Lyckokänslan är total och där och då inser jag att jag nog faktiskt är lite förälskad.

I en fantastisk stad med otroliga byggnader och vacker natur. I ett land med vänstertrafik, organiserade kösystem i affärerna och dåligt isolerade hus. I en befolkning med charmig dialekt och ett vänligt sätt.

Jag hoppas att det här är mer än bara en förälskelse och början till en långvarig relation.

1 kommentar:

  1. Du skulle bara våga tänka tanken att stanna där för gott!

    SvaraRadera