lördag 17 september 2011

Dagens (o)smidigaste

Lite här och var på stan går det runt folk i färgglada jackor, som gör reklam för olika saker och försöker få en att skriva på diverse otydligt formulerade avtal. Eftersom killarna (ALLTID söta killar!) är duktiga på sitt jobb och jag är alldeles för lättpåverkad har jag lärt mig att det bästa är att försöka undvika dom totalt.

På väg hem från stan dyker det plötsligt upp en kille, i röd jacka med trycket "action for children" på, en bit framför mig och jag ser hur han väljer ut mig som sitt nästa offer. Väldigt demonstrativt stirrar jag ner i marken, gör en tvär sväng varpå jag är farligt nära att göra en riktig praktvurpa på gatan som är hal av dagens regn.

Jag börjar tokskratta, vilket också han gör och skrattandes fortsätter jag vidare och struntar i att han ropar efter mig. (O)smidigt var ordet!

2 kommentarer:

  1. Riktigt smidigt! :) Gillar namnet på bloggen skarpt! Snyggt lekt med språket XD

    SvaraRadera
  2. Hahaha kul ;P och typiskt dig ;)

    SvaraRadera