söndag 4 september 2011

Det känns bra

Sitter i ett stort rum med brun heltäckningsmatta, i ett land som jag aldrig tidigare besökt, och konstaterar att "jaha, det är alltså här jag bor"! Det är smutsigt och  luktar gammalt och instängt men samtidigt känns det bra. Det här är mitt nya hem, här ska jag bo under de kommande elva månaderna och här vet jag att jag kommer trivas.

Huvudet känns segt som tuggummi, efter att konstant ha bombarderats med nya intryck under dagen. Jag har förvirrat tittat åt fel håll när jag skulle gå över gatan och tjuvlyssnat på samtal mellan två gubbar, utan att egentligen förstå någonting. Men ändå känns det bra. Jag är här nu och det känns bra.

Nu ska jag sova, för imorgon väntar en ny dag med nya äventyr!

2 kommentarer:

  1. Vad bra att allt känns bra!!! :D Lycka till nu!!

    SvaraRadera
  2. forsta dagarna ar det sa otroligt manga intryck. innan man vanjer sig vid att lasa upp dorren, ga promenaden till affaren osv. sa ar det ganska trottsamt.

    SvaraRadera