onsdag 6 juni 2012

Sverige, Sverige, älskade vän

Tummen upp för Sverige!
Nationaldag i mitt hemland. Om jag hade befunnit mig på svensk mark hade jag förmodligen firat lika mycket som jag gjorde när Brynäs vann SM-guld tidigare i år (läs; ingenting). Men när man är bosatt utomlands blir tradition och det som är "typiskt" svenskt extra viktigt. Min bakgrund gör att jag sticker ut från mängden och jag känner mig stolt när jag berättar att jag är svensk. Ett land med demokrati, öppna landskap och gratis utbildning och sjukvård. Dagen till ära har jag därför sjungit vår vackra nationalsång för mina kollegor och mina naglar är målade likt svenska flaggan, gul och blå. Som ni hör så har jag verkligen slagit på stort!

Sverige, Sverige, älskade vän. Snart ses vi igen och även om jag inte direkt har saknat dig så hoppas jag att du kommer välkomna mig med öppna armar!

1 kommentar:

  1. Jag kan inte tala för landet i sig, men jag kan tala för att många svenskar här hemma välkomnar dig hem med de största armarna ;)

    SvaraRadera