fredag 22 juni 2012

Happy Midsummer!

Två lediga dagar med regn, regn och åter regn. Igår morse när jag vaknade, efter att ha sovit ut ordentligt, öste regnet ner. När jag åt frukost smattrade vattendropparna mot fönsterrutorna. Under tiden som jag plockade med både det ena och det andra i lägenheten öppnade sig himmelen och världens skyfall blötte ner hela stan. Medan jag tog en powernap var det förmodligen uppehåll, men när jag sedan vaknade på eftermiddagen regnade det. Ja, ni fattar grejen - det regnade igår, ungefär hela dagen!

Eftersom jag var något utmattad efter att ha jobbat 24 timmar under två dygn, och däremellan bara fått några få timmars sömn, ägnade jag dagen åt att göra ingenting. Lämnade inte lägenheten och knappt ens mitt rum. Fantastiskt skönt och det gjorde underverk för min trötthet, då jag i morse utan problem steg upp med tuppen (klockan sju!). Det regnar mycket idag också, men jag känner mig pigg och på bra humör. Hittills har det varit en fin dag med flera möten och händelser som har fått mig att le.

Satt på bussen in till stan och plötsligt var chauffören tvungen att tvärbromsa  för en bil som svängde ut precis ut framför bussen. När killen i bilen sedan pekade finger mot busschauffören började han skratta, ett högt och härligt skratt. Jag började också skratta, för hela situationen var bara så komisk då chaufförens reaktion verkligen var oväntad!

Efter att ett paraply blåst sönder och ett annat blivit kvarglömt någonstans, har jag varit paraplylös i mer än en månad och trodde att jag skulle klara mig utan resten av tiden här, men tji fick jag. Sprang in på H&M. något blöt av regnet, och införskaffade mig ett nytt. Småpratade med den söta killen i kassan, som skrattade lite och frågade om han skulle klippa bort prislappen på en gång. 

Mannen som tog betalt när jag var och handlade undrade vänligt om jag skulle baka idag, vilket inte var så svårt att lista ut med tanke på vad jag köpte. Äntligen ska jag ta död på min och Gildas surdeg, som har stått på köksbänken alltför länge och gett oss dåligt samvete! När jag sedan skulle stiga på bussen för att åka hem blev jag framsläppt av en gammal dam, som log glatt mot mig.

Det är verkligen de små sakerna som blir till glädjeämnen i vardagen!

Idag är det ju förresten midsommarafton och det ska inte firas traditionsenligt på något sätt alls, men ut på roligheter ska jag minsann. Hänga på favoritpuben och se när Tyskland besegrar Grekland, säga hejdå till T som lämnar landet imorgon och umgås med en massa tyskar.

Fina fredag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar