lördag 7 april 2012

One of those days

Det är midnatt och jag kom hem från jobbet för bara en och en halv timme sedan. Fullständigt utmattad både psykiskt och fysiskt efter en arbetsdag som varade i mer än tretton timmar. Vissa dagar alltså, det är inte klokt vilka prövningar det här jobbet ger mig!

En dag som har bestått av mycket slit och fullt fokus i flera timmar. Att vi dessutom har varit betydligt färre personal än vanligt har gjort att var och en har fått jobba hårdare. Jag är en del av ett team och ingen kedja är starkare än sin svagaste länk, så det gäller att prestera och göra sitt yttersta i alla situationer. Därför känns det bra att jag på några månader har gått från att vara ny och osäker till att vara någon som mina kollegor kan lita på.

Det är i skarpt läge som man verkligen får visa vad man går för och inser vad man faktiskt har lärt sig. Visst är det mycket som jag fortfarande inte kan eller situationer som jag överlåter till någon mer erfaren kollega, men samtidigt känner jag att jag har kommit en bra bit på vägen.

Ikväll fick jag höra att jag hade gjort ett bra jobb och utmattat kunde jag konstatera att det faktiskt stämde. Skön känsla det där - att känna sig som en uppskattad, viktig och behövd del av ett team.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar