söndag 29 april 2012

Creative chaos

Den bruna heltäckningsmattan i mitt rum må vara oerhört ful och en exemplarisk dammsamlare som gör städningen till en mardröm, men en sak är den perfekt för; nämligen att sitta på när man ska skriva eller pyssla. Så fort blogginlägg, e-mail eller handskrivna brev ska författas så finner jag mig själv sittandes på golvet. Eller som igår, då jag till tonerna av Moon Safaris fantastiska musik på hög volym försvann in i en värld av klippande och klistrande.

Kände mig sådär löjligt nöjd och kreativ, där jag satt i skräddarställning iförd mina mjukaste kläder, på min fula bruna heltäckningsmatta omgiven av sönderklippta tidningar, limstift och pennor. En lugn och skön lördagskväll som resulterade i några kollage-kort och inte-längre-vita-och-tråkiga-kuvert som ska skickas till kära vänner.

1 kommentar:

  1. Precis allt i det här inlägget gjorde mig glad inifrån och ut och bara bekräftade att jag mår oförskämt bra just nu! :) puss

    SvaraRadera