lördag 18 februari 2012

Welcome to my life

Varmvattenberedaren har lagt av, tvättmaskinen strejkar och torktumlaren läcker som ett såll. Vår nya italienska flatmate fick ett minst sagt kyligt välkomnande idag då lägenheten just nu är kall som en frysbox. Eftersom vaktmästaren inte jobbar på söndagar måste vi vänta till måndag innan allt fixas, tur att åtminstone duschen fortfarande fungerar!

Det är sådana här gånger jag är glad över min inställning att alltid försöka gilla läget. Ligger just nu nedbäddad i sängen med yllesockar, halsduk och stickad tröja. Trött efter nattens bravader och dagens jobb ("bara" åtta timmar), men glad ändå. Skrattade otroligt mycket med tjejerna igår, avslutade kvällen med att hitta en tio-punds sedel på gatan och idag har jag gjort bra ifrån mig på jobbet.

Det spelar liksom ingen roll att vår lägenhet håller på att falla sönder eller att min nästipp sakta men säkert har förvandlats till en isbit. För i det stora hela är det bara en liten struntsak och varför lägga sin energi på sådant man ändå inte kan göra något åt för tillfället? Istället njuter jag att ligga hopkrupen under täcket, lyssna på skön musik och känna mig allmänt nöjd med mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar