måndag 27 februari 2012

Paintball

Jag har brutala blåmärken över hela kroppen (bilderna i inlägget nedan är ingenting jämfört med hur jag ser ut nu...), ett något smärtsamt resultat efter fredagens roliga arbetsdag. Paintball stod på schemat och den soliga förmiddagen spenderades ute i skogen tillsammans med 20 killar och en tjej. Att smyga runt bland träden och skjuta på varandra i det sällskapet var rent ut sagt livsfarligt och som tjej bland ett gäng macho-killar ville jag bevisa att jag minsann också är rätt tuff.

När jag obemärkt lyckades ta mig fram till motståndarlagets fästning och ge den stöddigaste killen rejäla blåmärken på benen kände jag mig mer än nöjd. Skadeglädjen är den enda sanna glädjen, eller?! Krigandet avslutades med att fyra av killarna klädde av sig kläderna och tillslut stod de där i bara boxer, ansiktsmask, handskar och skor. Har man gett sig in i leken, så får man leken tåla och de kom inte direkt undan på ett nådigt sätt.

Mycket ska man då få vara med om! Det var hur som helst en fin dag och en bra avslutning på min arbetsvecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar