tisdag 21 februari 2012

Sånt som gjort mig glad en jobbig dag

  • Ett långt och fint samtal med en av de yngre killarna i huset. "Du borde bli psykolog!" utbrast han efter ett tag när han liksom kom på sig själv med att dela med sig av rätt djupa saker.
  • Att en av boendena, som flyttar ut imorgon, städade ur sitt rum ikväll. Dammsög, tvättade fönstret och torkade av alla möbler - you name it! "Det var rent när jag flyttade in, därför ska jag också lämna det i samma skick!" svarade han när jag uppskattande tackade honom för att han hade städat.
  • Att min fina kollega D, som såg att jag höll på gå sönder av trötthet, för ett tag struntade i allt han hade att göra och istället spelade biljard med mig. Bara för att han visste att det skulle muntra upp mig. 
  • Eftermiddagskaffe med några av boendena, pratade om allt och inget och drev friskt med varandra.
  • Att jag blev tvingad (bokstavligt talat) till att sluta en timme tidigare, eftersom jag inte hade haft någon rast tidigare under dagen, och att jag till råga på allt fick skjuts.
  • Att jag faktiskt orkade åka och träna, istället för att åka hem och kraschlanda i sängen.
  • Att komma hem och upptäcka att både tvättmaskinen och torktumlaren har blivit lagade under dagen.
  • Vetskapen om att jag är ledig imorgon.

2 kommentarer:

  1. Du är bäst! Jag frågade Mikey vem han tyckte bäst om av alla mina vänner. Han svarade dig såklart :) "För att hon är så positiv eller?" frågade jag. "Ja, bland annat" svarade han då :)

    SvaraRadera
  2. Men high five, två tummar upp osv för den! :)

    SvaraRadera