söndag 27 november 2011

Singing in the rain

Det duggar lite lätt när vi lämnar värmen inomhus och påbörjar promenaden hem genom stan. Efter halva vägen ökar regnet i styrka, vinden får ordentligt fart och plötsligt befinner vi oss i höstens värsta oväder.

Mitt sällskap börjar småspringa, medan jag får något fnatt och istället börjar skratta hysteriskt. Ett genuint lyckligt skratt som inte verkar ha något slut. Tio minuter senare är vi hemma i lägenheten och jag skrattar fortfarande, trots att jag är dyblöt från topp till tå.

Mina kläder dryper av regnvatten som bildar en mörk fläck på hallens heltäckningsmatta. Jag blir kommenderad att "get your Swedish ass in the shower now!" och lyder genast order. Somnar med ett leende på läpparna och bortser från det faktum att jag börjar jobba om bara några timmar.

En lite oväntad, men på något sätt så perfekt avslutning på en fin kväll!

1 kommentar: