onsdag 9 november 2011

Liv(ets) hårda skola

Vissa saker här i livet får man lära sig den hårda vägen och jag vill dela med mig av några av mina senaste lärdomar, så att ni kära vänner slipper göra samma misstag. Det är i och för sig inte speciellt troligt, eftersom ni ett gäng synnerligen intelligenta människor.

Hursomhelst, om ni nu skulle klassa er själva i samma kategori som mig (vilken det är låter vi vara osagt) kanske ni kan ha nytta av mina tips;
  • Innan du förvirrat springer runt i lägenheten i 20 minuter och letar efter nyckeln på alla möjliga och omöjliga ställen – ta en titt i fickan på jeansen du har på dig!
  • Försök inte att gå igenom en stängd dörr utan att först öppna den och om du nu skulle råka göra det (lätt hänt!) – se för guds skull till att du inte har en tandborste i munnen.
  • Titta en gång extra på tuben innan du smörjer in händerna med, var du tror är, handkräm. Det kan mycket väl vara hårinpackning!
  • Och sist men inte minst, då detta var en rätt smärtsam och stressande upplevelse- om du är ute på en shoppingtur och provar ringar, se till att endast prova de ringar som utan att använda våld passar dina fingrar. Krävs det våld för att få på ringen, kan jag försäkra dig om att det krävs dubbelt så mycket kraft (om inte mer) för att sedan få av den. Resultatet av detta blir ett svullet finger, ett högrött ansikte och i värsta fall kan du bli tvungen att köpa ringen eftersom den sitter fast på ditt finger! Det sistnämnda har jag som tur är hittills klarat mig från att behöva göra....
Om ni har lärdomar att bidra med till listan så är det mer än välkommet!

4 kommentarer:

  1. HAHA! Jag låg dubbelvikt på golvet efter första punkten. Framför allt med tanke på att jag och två andra senast i förrgår letade efter en försvunnen nyckelknippa i en lägenhet på 30 kvadrat (de låg i fel ryggsäck). Härom veckan gick jag in i min dörrpost, utan tandborste men ändå. Jag har smort in händerna med duschtvål, det blev väldigt torrt.. Så det är väl bara på ringarna vi skiljer oss åt, min andra halva! ;) Pussgurk

    SvaraRadera
  2. Hahahaha tyvärr känner jag inte alls igen mig, men fy tusan vad jag skrattade åt tanken på hur du måste ha sett ut ;) Förutom sista punkten, den kändes lite väääl jobbig:P

    SvaraRadera
  3. Kanske är det bara jag som har tjocka fingrar...!

    SvaraRadera