onsdag 23 november 2011

If tomorrow never comes

Trafikljusen visar rött och längst fram i bilkön står en vit minibuss. Bakom ratten sitter en indisk man i övre medelålder och genom bussens öppna fönster hörs musik.

Med ljudlig stämma skrålar han med i Ronan Keatings gamla slagdänga "If tomorrow never comes". Rött blir till grönt, han kör iväg men fortsätter att sjunga - fortfarande lika högt och befriande.

Jag småskrattar hela vägen hem till min port och tänker att världen skulle vara en lite bättre plats om det fanns fler som han!

1 kommentar:

  1. Vet inte riktigt vart jag ska svara. Om du kollar mina inlägg senare efter svar.. Tänkte att det kanske är bäst att svara här iaf:) Nästa vecka borde jag ha tid för en skypedejt! Är rätt så mycket i skolan nu innan jul, men jag ska ta mig tid :) Hur jobbar du i veckan? (Du kan väl svara i min blogg, eller på facebook eller någonstans:)

    SvaraRadera