tisdag 15 november 2011

Life changing i dubbel bemärkelse

Det är svårt att få distans till något som man är mitt uppe i, ett nytt sammanhang som snabbt blev vardag. Jag försöker då och då att stanna upp och liksom ta in allt, för det är så mycket som händer runtomkring mig. Trivs, prövas, utforskar, skrattar, vågar, gråter, misslyckas, försöker på nytt.

Jag börjar inse att det verkligen inte är en självklarhet att jag trivs så bra på jobbet som jag gör. Det är inte en enkel miljö alla gånger att vistas i och vem som helst skulle inte klara av det. Jag möter dagligen människor som på olika sätt är trasiga - fysiskt, psykiskt och själsligt.

Drogmissbrukare, alkoholister, människor med psykiska sjukdomar och ett gediget brottsregister. Vilsna människor vars ryggsäck är för tung för dom att ensam bära. Desperata människor. Ensamma människor. Människor. 

Jag funderar mycket, delar mina framtidsplaner med kollegor som uppmuntrar mig och jag börjar bli allt mer säker på att jag är på rätt väg. Dessutom är jag övertygad om att jag just nu är precis där jag ska vara.

Det här året är en viktig pusselbit inför fortsättningen på min resa. Jag prövas, formas och förbereds - life changing på mer än ett plan.

1 kommentar:

  1. AA, vad glad jag ar att allt kanns sa bra just nu! Och du som var sa bra innan detta aret, hur fantastisk kommer du da inte bli!!! Miss you! <3

    SvaraRadera