fredag 21 oktober 2011

The Travelling Band

På scenen står fem skäggiga män med halvlångt hår,  iklädda manchesterjeans och läderboots. Två av killarna sjunger stämsång och trummisens lockiga kalufs guppar i takt till musiken. De tittar på varandra, skrattar till och lyfter plötsligt låten till oanade höjder. Det är äkta, intressant och rent ut sagt skitbra!

Trots att jag har betalat inträde för att få se dom spela känner jag mig otroligt privilegierad där jag står, lutad mot en vägg en bit ifrån scenkanten. Det känns som att jag sitter på första parkett i killarnas vardagsrum och får bevittna en vanlig torsdagskväll i deras liv.

Ett kompisgäng som har träffats för att göra det dom älskar och är som allra bäst på – nämligen att spela musik och dricka öl. 

1 kommentar:

  1. Skön musik! Låter som en väldigt bra torsdagkväll! själv stod jag på statoil :P men det betyder att det inte blir några ekonomiska bekymmer att hälsa på dig, och shoppa! puss

    SvaraRadera