torsdag 13 oktober 2011

Liv(et) i ett nötskal

Jag försöker så långt det går att inte göra saker som jag inte har lust med, vilket jag själv tycker är ett rätt bra inställning eftersom livet är för kort för att slösas bort på tråkiga saker. Men givetvis har det även en baksida...

En fredagkväll får jag ett ryck och påbörjar en storstädning av köket. Tömmer alla skåp,drar ut kylskåpet och spisen för att torka bakom och skrubbar varenda liten vrå ren. Halvvägs in i städningen, när köket är som stökigast, tröttnar jag och tycker att en promenad och ett två timmars samtal på skype känns roligare.
När jag sedan kommer in i köket på lördags morgonen och möts av detta kaos förbannar jag min egen inställning. Eftersom min nya flatmate ska flytta in senare samma dag är det bara att bita i det sura äpplet och städa, städa, städa trots att det är det sista jag har lust att göra.
Tre timmar senare är ordningen återställd, golvet många nyanser ljusare och jag känner mig ofantligt nöjd med min insats!

4 kommentarer:

  1. Du kan få komma till mig och feja också! Fast idag har jag gjort det själv så att Brajt inte dör av en kaos/smuts/äckel-attack. Vore ju för tråkigt alltså! Pus

    SvaraRadera
  2. titt så fint det blev!! Jag brukar också göra det där misstaget att dra ut allt och sen tröttna!!

    SvaraRadera
  3. Hörru, Skype under helgen! Ikväll, imorrn? Vi saknar vår tredje halva ;) puss

    SvaraRadera
  4. Duktigt!! Det tycks vara vår lott att städa dit vi kommer. Haha! KRAM

    SvaraRadera