måndag 31 oktober 2011

...

Sista dagen i oktober avslutades inte med flaggan i topp. En otroligt stressig, jobbig, tröttsam, händelserik och framförallt lång dag. Sällan har jag varit såhär trött, huvudet värker och kroppen skriker efter sömn.

Som grädden på moset har det som jag under två månaders tid fasat för blivit bekräftat, då det visat sig att jag och Ashley delar lägenhet med en högst ovälkommen varelse. Jag känner redan nu hur ångest kommer krypande och bara tanken på att behöva möta honom gör mig skakig. Det är förstås min största skräck jag pratar om - en mus/råtta.
 
Jag är orolig för att min rädsla, som ju faktiskt enbart är psykisk, ska yttra sig fysiskt i form av sömnsvårigheteer, ont i bröstet och tungt att andas. Been there, done that och har inte den minsta lust att hamna där igen...Jag vet att jag är töntig som är så otroligt rädd för något som inte på något sätt kan skada mig, men eftersom min rädsla inte baseras på fakta spelar det ingen roll.

Imorgon är en ny dag, en ledig sådan. Det krävs inte mycket för att morgondagen ska vara bättre än den här dagen har varit. Ge mig några timmars god sömn och jag kommer att vara back on track för att möta mina rädslor!

2 kommentarer:

  1. Men tänk då på i somras då du jagade de små äcklen på hyggen och annat där uppe i skogen (eller blivande skogen). You can do it! Puss

    SvaraRadera
  2. Du är inte alls töntig som är rädd för något sånt där äckligt!!! Jag hade också varit livrädd!! Hoppas verkligen ni får bort den lilla mat-tjuven!

    SvaraRadera