onsdag 19 oktober 2011

"The Swedish people are just SO stylish"

Träffade en skotte som tyckte att vi svenskar är så "stylish" - alla är snygga, långa och har blont hår (utom jag då). Våra hem är fyllda med IKEA-möbler, i garderoben hänger H&M-tröjorna på rad och i garaget står en Volvo parkerad. "Ja, precis så är det" svarade jag med viss ironi i rösten.

Dessa multinationella företag i all ära men som svensk skulle jag hellre vilja bli förknippad med all bra musik som svenskar världen över producerar! Till exempel Robyn vars låtar spelas titt som tätt på radion här. Dock spelas även I'm from Barcelonas låt "We're from Barcelona" varje dag och jag kan väl tyvärr inte tycka att det är det bästa som har gjorts i musikväg.

Idag spelades låten nedan i en klädaffär, vilket gjorde mig full i skratt eftersom jag kunde sjunga med på svenska! Inte konstigt att det känns som hemma här!   

1 kommentar: