torsdag 26 januari 2012

Working at night

Första nattskiftet av totalt tre är nu avklarat. Det kändes lite konstigt att promenera till jobbet vid tiden jag i vanliga fall får sluta för dagen. Avslappnat, tyst och lugnt i huset. Mitt i natten åt jag haggis till middag, städade köket skinande rent och sjöng svenska sånger för några av boendena.

När morgonen kom och ett tolv timmars arbetspass var avklarat strosade jag sakta hemåt, längs min gata som nog aldrig har varit vackrare. Solen ramade in betonghusen med ett guldskimrande ljus på ett alldeles magiskt sätt. Lade mitt trötta huvud på kudden och somnade nästan med en gång, värdefulla sömntimmar innan det åter är dags att gå till jobbet när alla andra går hem.

3 kommentarer:

  1. det låter som det gick bra!! Du får ta med kameran inför nästa morgon promenad hem!

    SvaraRadera
  2. Men härligt hörrudu! Hur skönt är det inte att få gå och sova när alla andra muttrar över att de måste kliva upp?! Puss

    SvaraRadera
  3. Det är en speciell känsla av att gå hem då staden sover..

    SvaraRadera