måndag 30 januari 2012

Ge mig min dygnsrytm tillbaka!

Min kropp måste hata mig för hur jag har behandlat den under de senaste dygnen. Förra veckan började bra med flera träningspass och tillräckligt med sömn, men sedan vändes min dygnsrytm totalt upp och ner när jag jobbade tre nätter i rad. Tvingades att vara vaken när jag egentligen ville sova, hällde i mig många liter kaffe och åt på olämpliga tider, vilket ledde till ett illamående utan dess like.

När jag äntligen hade jobbat klart mina nattskift visade det sig vara lättare sagt än gjort att vända tillbaka till mina normala mat- och sovtider. Somnade i natt kl 04 och det var inte direkt så att jag studsade upp ur sängen när klockan ringde tre timmar senare. Min plan för att vända denna negativa trend är att springa skiten ur mig på gymmet ikväll, för att förhoppningsvis bli tillräckligt trött för att somna innan tolvslaget. Håll tummarna för att det funkar!

1 kommentar:

  1. Kör hårt på gymmet! Hoppas sömnen ordnar sig! Jag vet exakt hur det känns med illamåendet av trötthet :/

    SvaraRadera