fredag 6 januari 2012

The Storm

Ett land i blåsväder. I början av veckan ställde stormen till med ett stort kaos, större delen av all trafik stannade upp och människor dog efter att blivit träffade av diverse flygande föremål. När jag promenerade till jobbet i tisdagsmorse höll jag bokstavligt talat på att blåsa bort. Senare under förmiddagens stängdes hela min promenadväg till jobbet, eftersom tegel hade lossnat från hustak och byggnader och en man hade blivit dödad.

YouTube-klippet är filmat av någon som bor i närheten av mig, en bit upp på motsatt sida av gatan. I slutet av klippet ser man något rött på höger sida och vid den orange skylten som syns bor jag.

Man kan lugnt säga att min respekt för naturens krafter har ökat avsevärt under de senaste dagarna.

Update: Pratade med min granne, en äldre dam, som frågade om jag hade sett videon på den flygande soptunnan, vilket jag ju faktiskt hade. Då berättade hon att deras bil, som alltid står parkerad längs gatan, hade stått i vägen för soptunnans framfart och fått sig några rejäla skråmor. Trist såklart, men samtidigt tur att det bara var en bil...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar