söndag 15 juli 2012

Young and fearless


Tiden i Edinburgh har gjort mig betydligt mer framåt, modig och spontan. Jag vågar lite mer än vanligt - pushar mig själv och tar ständigt nya risker. Det som finns utanför min trygghetszon är ju oftast inte farligt, bara än så länge outforskad mark.

Jag må vara ung men dum är jag minsann inte, snarare orädd. Fortfarande lite eftertänksam, men jag försöker leva i nuet och har så många gånger på sistone kastat mig in i nya situationer och utmaningar, både på jobbet och på min fritid. Det är lärorikt, spännande och blir nästan aldrig som man har tänkt sig.

Men jag är uppriktigt glad över alla nya erfarenheter och vissa saker måste man helt enkelt lära sig den hårda vägen. Falla platt till marken, för att sedan kunna resa sig upp, borsta bort smutsen från kläderna och lära sig av sina misstag.

Jag har blivit smutsig många gånger under mina månader här. Men gång på gång har jag rest mig upp och fortsatt framåt. För varje fall lär man sig bättre hur man ska ställa sig upp och inser att det faktiskt inte är så farligt att då och då misslyckas.

Vågar man inte går man miste om vad som hade kunnat vara och jag vill inte bli den som sedan säger ”Tänk om...”. Jag vill kunna säga ”Tänk att...!”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar