lördag 29 september 2012

Highland tour

Veckan innan jag lämnade Skottland gjorde jag och Gilda en 12-timmar lång busstur som tog oss norrut i landet. Stora delar av dagen tillbringades med att åka buss, men det var ett ypperligt tillfälle att få se mycket av högländerna. Häftigt landskap och fantastiska vyer som inte görs rättvisa genom min kamera. Vi hade redan sett en del av högländerna när vi någon vecka tidigare besteg Ben Nevis, men det är svårt att se sig mätt på så vacker natur.

Solen sken ikapp med oss hela dagen, vår busschaufför/guide var en skön typ från Glasgow (den dialekten är inte att leka med alltså!) och vi kände oss mycket nöjda vid dagens slut, trots att Nessie inte hade visat sig under vår tur på Loch Ness!

2 kommentarer:

  1. Hejsan! Jag är en norrländsk tjej på 20år som sitter här med en bokad one way ticket till Edingburgh som avgår om mindre än en månad. Jag har läst runt lite på din blogg här och blivit inspirerad! Jag tänkte om du möjligen har någon mejl/facebook där jag hade kunna få ställa lite frågor till dig? Hade varit toppen! Tack på förhand :) / Moa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Moa! Oj så kul, adda mig på facebook (Liv Aasa) eller skicka ett mail till livaasa@gmail.com ! Ser framemot att få höra från dig :)

      Radera