måndag 6 augusti 2012

Coldplay

För nästan precis två månader sedan stod jag mitt i bland 55 000 dyngsura, men väldigt glada och dansanta, britter och sjöng med i Coldplays underbara låtar. Jag har förträngt hur kall och genomblöt jag var och minnena som lever kvar är av ett annat slag.

Lyckan att ha fått uppleva den fantastiska show som ett av världens bästa band bjöd på. Hur de levererade från början till slut och fick ett helt publikhav att släppa loss. Hur konfetti blandades med ösregnet och fyrverkerierna avlöste varandra. Hur glad killen bredvid mig blev när jag gav honom ett av mina blinkande armband då hans hade slutat att lysa.

Hur mitt hjärta stannade för någon sekund när Chris Martin sjöng "Fix you", bästa någonsin. Hur hela stadion fullkomligt exploderade när "Every teardrop is a waterfall" spelades och tusentals lampor blinkade i takt till musiken. Hur otroligt häftigt det är att få vara en bland många och tillsammans dela en sådan här upplevelse, trots att man varken pratar eller känner varandra.

Episkt.

1 kommentar: